1 okt 2024

Jean Pierre Rawie over 'Verzamelde gedichten'(14/11)



Op donderdag 14 november zal Jean Pierre Rawie zijn nieuwe boek 'Verzamelde gedichten' presenteren in Sociëteit de Harmonie, in samenwerking met Godert Walter. Rawie zal worden geïnterviewd door Anne Bergsma die regelmatig interviews voor de sociëteit en Godert Walter verzorgt. U kunt het boek hier alvast reserveren.

De avond begint om 19.30 uur - inloop vanaf 19.00 uur - en vindt plaats bij Sociëteit de Harmonie, Kreupelstraat 10. De toegang bedraagt € 5,00 (leden Harmonie gratis).  U kunt een plaats reserveren via boekpresentatie@societeitdeharmonie.nl. 


'Verzamelde gedichten'

Er zijn maar weinig dingen
waar ik me niet voor schaam
in mijn herinneringen.
Ik wilde dat mijn naam
alleen maar voort zou leven
– áls iemand hem nog weet –
door wat ik heb geschreven
en niet door wat ik deed.




Jean Pierre Rawie (Scheveningen, 1951) is een van de meest geliefde dichters van Nederland. Zijn bundel Onmogelijk geluk - inmiddels uitverkocht, maar de gedichten bevinden natuurlijk in deze nieuwe uitgave - behoort tot de succesvolste dichtbundels aller tijden. Rawie ontving in 2008 de Charlotte Köhler Prijs voor zijn gehele oeuvre. In 2021 publiceerde hij Een luchtbel in een vluchtige rivier, een verzameling poëzievertalingen met commentaar.


Datum: donderdag 14 november 2024  
Plaats: Sociëteit de Harmonie, Kreupelstraat 10
Aanvang: 19.30 uur (inloop 19.00 uur)
Toegang: € 5,00 (leden Harmonie gratis)
U kunt een plaats reserveren via boekpresentatie@societeitdeharmonie.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten