12 nov 2018

Anneke gaat met pensioen

Dit zijn mijn handen....

Handen die ruim 25 jaar boeken hebben uitgepakt, opgeruimd, ingepakt, uit dozen gehaald, in de kasten gezet, cadeaupapier eromheen gedaan. 
Ook hebben ze heel veel mailtjes verstuurd, pennen vastgehouden om onder andere stukjes voor de nieuwsbrief te schrijven en om handtekeningen te zetten, koppen koffie gezet - heel veel - en die kopjes afgewassen, de deur geopend en ook weer gesloten, geveegd, de zonwering naar beneden gedaan, zout gestrooid tegen de gladheid, pakpapier van boven gehaald, geld geteld. Uitgeverijen benaderd, schrijvers ontvangen, heel veel letters op papier gezet, ontelbare keren de telefoon opgenomen, handen geschud, gezwaaid, etcetera, etcetera.

Deze handen stoppen nu met al die bezigheden op deze plek en nemen de tijd om tot rust te komen. Vanaf 1 december ga ik met pensioen.
De boeken en deze prachtige winkel, de aardige mensen om mij heen en diegenen die ik heb ontmoet in al die jaren... ik zal ze niet snel vergeten en zij mij vast ook niet; alleen ga ik er straks in een andere hoedanigheid mee om.
We zullen elkaar vast nog wel eens ontmoeten bij GW: tot ziens en het ga u allen goed.

Noot: Anneke werkt op dinsdag, woensdag en vrijdag. U bent - met name in de laatste week van november - van harte welkom om Anneke te spreken. Meer dan 25 jaar werkte Anneke bij Godert Walter, wij zijn haar dankbaar voor haar inzet en wensen haar alle goeds in de volgende fase van haar leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten